Universitatea Tehnica "Gh.Asachi" Iasi - Fac. Automatica si Calculatoare
Proiectarea cu microprocesoare

Experiment Nr.2

  • L2.1 Denumire

  • Infineon ARM Cortex M0 - extensie byteDisplay pentru XMC2Go
    (Student learning platform )


  • L2.2 Prezentare generala, scop

  • Lucrarea de laborator isi propune sa introduca platforma XMC2GO si sa exploreze posibilitatile de dezvoltare a aplicatiilor din domenii precum wearable computing si green computing. La sfarsitul laboratorului se vor detine informatii detaliate despre modul de realizare si programare a extensiilor digitale pentru ARM Cortex M0 destinate vizualizarii informatiilor binare.
    Se urmareste evidentierea posibilitatilor de realizare a aplicatiilor bazate pe computere cu consumuri energetice foarte mici, capabile sa se alimenteze cu energie extrasa din mediul inconjurator .

  • L2.3 Resurse


  • Hardware: Platforma de dezvoltare XMC2G, pini extensie, Breadboard, microintrerupator, 8 LED-uri, generator electric actionat cu bicicleta/manual, osciloscop.

    Software: Mediul de dezvoltare DAVE4.3.2


  • L2.4 Programe prototip


  • Numarator binar
    Contor evenimente externe


  • L2.5 Mod de desfasurare laborator

    • Se realizeaza extensia de tip byteDisplay pentru XMC2Go conform schemei de mai jos:


      Se examineaza manualul de utilizare si schema platformei XMC2GO


    • Se identifica distributia semnalelor corespunzatoare porturilor de intrare/iesire la conectorii X1 si X2.
    • Utilizand manualul de referinta pentru procesorul XMC 1100 se analizeaza parametrii de alimentare necesari functionarii structurii ARM Corex M0 de pe platforma XMC2GO;


    • Utilizind de documentatia de referinta pentru procesorul examinati capitolul dedicat unitatii de procesare si a elementelor de intrare/iesire.
    • Se exploreaza componentle DAVE si se includ in proiectul programului prototip module su BUSIO;



    • Se realizeaza proiecte aviand ca model programele prototip urmarindu-se modul de generare a codului;
    • Se configureaza DEBUG si se urmareste executia codului pe platforma XMC 2Go prevazuta cu extensia byteDisplay.

    • L2.6 Probleme propuse

    • 1. Modificati frecventa semnalului de clok si observati modul de executie a programului prototip;


      2. Dezvoltati o solutie pentru executia programului prototip pe un sistem alimentat cu energie umana ( human energy power );
      3. Dezvoltati o solutie pentru executia programului prototip pe un sistem alimentat cu energie obtinuta din mediul ambient ( solar, wind, fructe, RF);
      4. Analizati structura interna a portului de intrare la care este conectat butonul K si dezvoltati o solutie pentru eliminarea efectul oscilatiilor la contactele butonului;


      5. Analizati modul de realizare a unui program care va permite blink pe cele 8 leduri cu perioade diferite;

    • L2.7 Laboratorul poate fi extins pentru:
      • Proiectarea dispozitivelor de tip "wearable computing"
      • Dezvoltarea aplicatiilor bazate pe retele de sensori alimentati din energia existenta in mediul inconjurator;
      • Dezvoltare univers "intelligent clouth"
      • Realizarea unitatilor de procesare 'light' inteligente
      • Aplicatii industriale/medicale/educationale





    • L2.8 Informatii colaterale


    • © 2018 Fl. Pantilimonescu - Technical University Iasi,Romania