Universitatea Tehnica Iasi - Fac. Automatica si Calculatoare&Continental CO SRL Iasi
Embedded Computer

Lucarea de laborator nr. 11+

  • L11.1 Denumire:


  • EV - Interfata control motor tractiune



  • L11+.2 Prezentare generala, scop.


  • Lucrarea de laborator isi propune sa prezinte o solutie prototip pentru modularea precisa a impulsurilor in durata utilizabile pentru controlul motoarelor de curent continuu de forta utilizabile pentru tractiune in EV. La sfisitul laboratorului se vor detine informatii detaliate despre posibilitatile de interfatare la SBC33 a structurilor de control cu transistori MOSFET utilizabile pentru controlul motoarelor de curent continuu de putere mare.


  • L11+.3 Resurse:



  • Sistem de dezvoltare cu dsPIC33/56F8xxx. Interfata power MOSFET, DC Motor putere, baterie auto 12V 60A


  • L11+.4 Sursa program prototip:


  • Program prototip


  • L11+.5 Mod de desfasurare/urmarire experiment:


  • Identificati principalele componente utilizate in schema
    interfetei PowerMOSFET
  • Realizati un proiect utilizind sursa softpwm.c atasat lucarii de laborator;
  • Conectati motorul si bateria auto la interfata PowerMOSFET ;
  • Reglati potentiometrul P astfel incit sa observati vitezele minime si maxime ale motorului,
  • Conectati un ampermetru in circuitul motorului si observati variatia curentului functie de sarcina aplicata motorului;
  • Se rezolva problemele prototip;


  • L11+.6 Probleme propuse:

  • 1. Realizati un program care va permite vizalizarea cu osciloscopul al formelor de unda asemnalelor pentru control motor.

    2. Realizati un program care va permite obtinere unei viteze constante la sarcini variabile;

    3. Realizati o secventa program care va roti motorul cu viteza medie si care va opri motorul daca sarcina creste cu mai mult de 30%;

    4. Realizati un program care va permite evidentierea cu osciloscopul a perturbatiilor introduse de motor asupra traseelor de alimentare ( Vcc, GND);

    5. Realizati o secventa program care va permite evidentiere consumului de curent de catre motor la viteza minima si respectiv maxima.

  • L11+.6 Experimentul poate fi extins pentru:


  • - Realizarea controlerelor tractiune vehicole electrice ;
    - Realizarea sistemelor de iluminat cu HBLED;
    - Realizarea sistemelor de incarcare inteligenta a bateriilor auto
    - Realizarea contactoarelor pentru demaror auto


  • L11+.7 Referinte documentare:




  • © 2012 Fl. Pantilimonescu - Fac. Automatica si Calculatoare Iasi