Universitatea Tehnica Iasi - Fac. Automatica si Calculatoare & Continental Automotive SRL Iasi
Embedded Computer

Lucarea de laborator nr. 9

  • L9.1 Denumire:


  • Interfata dsPIC - Sensor de acceleratie si DC motor



  • L9.2 Prezentare generala, scop.


  • Lucrarea de laborator isi propune sa ofere solutie prototip pentru controlul servo modificat cu informatii furnizate de sensorul de acceleratie model MAA7260QT ( Freescale) La sfirsitul lucarrii vor fi insusite detalii de realizare a unei solutii complete de interfatare si control a l unui motor electric pentru tractiune utilizind sensori de acceleratie.


  • L9.3 Resurse:



  • Sistem de dezvoltare cu dsPIC33.DC motor pentru tractiune Mando corporation model BBBCJ1F0150 , sensor acceleratie Freescle MMA 7260QT


  • L9.4 Sursa program prototip:


  • Program prototip

    Schema intrconectare sesnor accleratie si DC motor

    Schema interfata DC motor tractiune

    Documentatie sensor acceleratie Freescale MAA 7620QT



  • L9.5 Mod de desfasurare/urmarire experiment:


  • Analizati structura interna a sensorului de acceleratie;
  • Analizati mdul de interconectare ls dsPIC33 a sensorului de acceleratie;
  • Realizati un proiect utilizind sursa Acc_dc.c atasat lucarii de laborator;
  • Vizualizati cu osciloscopul semnalele de control pentru servo modificat
  • Urmariti miscarea motorului in ambele sensuri ;
  • Se rezolva problemele prototip;


  • L9.6 Probleme propuse:


  • 1. Realizati un program care va permite vizualizarea informatiilor furnizate de sensorul de acceleratie.

    2. Realizati un program care va roti motorul similar cu apasarea unei pedale de acceleratie.
    3. Realizati o secventa program care porni motorul daca sesnsorul de acceleratie este inclinat mai multe de 45 grade
    4. Realizati un program care va permite evidentierea cu osciloscopul a semnalelor furnizate de tahogenerator (amplitudine, frecventa, forma unda );
    5. Realizati o secventa program care va sincroniza viteza de rotatie a motorului cu inclinarea sensorului de acceleratie;

  • L9.6 Experimentul poate fi extins pentru:


  • - Realizarea sistemelor de deplasare in echilibru dinamic;
    - Realizarea sistemelor inteligente pentru controlul miscarii;
    - Realizarea sistemelor de supraveghere a miscarii;
    - Realizare vitezometre auto independente;
    - Realizare sisteme de protectie la lovituri/caderi a echipaemtelor;


  • L9.7 Referinte documentare:




  • © 2012 Fl. Pantilimonescu - Fac. Automatica si Calculatoare Iasi